Szybkie rogaliki drożdżowe - prosty przepis

Bardzo prosty przepis na puszyste, maślane rogaliki drożdżowe. Rogaliki można nadziewać dowolną konfiturą, powidłami, masłem orzechowym, nutellą itp. Czas wyrastania ciasta to tylko 30 minut!


Szybkie rogaliki drożdżowe - prosty przepis

PRZEPIS

Temperatura pieczenia: 190oC
Print Friendly and PDFCzas pieczenia: ok. 20 min. (w zależności od wielkości rogalików)
 
Składniki
  • 500 g mąki pszennej
  • 3 jajka (2 jajka do ciasta, 1 jajko do glazury)
  • 1/3 szkl. mleka
  • 200 g masła
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 2 łyżki cukru
  • 7 g suszonych drożdży lub 40 g świeżych
  • dowolna konfitura/marmolada (np. jabłkowa)
Przygotowanie
  1. Masło roztopić, ostudzić. Mleko lekko podgrzać. Wymieszać drożdże z cukrem i ciepłym mlekiem. Rozbełtać dwa jajka. 
  2. Mąkę przesiać, dodać sól, drożdże z cukrem i mlekiem oraz jajka. Połączyć z letnim masłem. Wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić na 30 minut.
  3. Z ciasta formować rogaliki (wałkować okrągłe placki o średnicy 25 cm, podzielić na 8 części przez środek jak pizzę), można nadziewać dowolną konfiturą. Posmarować rozbełtanym jajkiem.
  4. Piec ok. 20 min w 190oC, czas pieczenia zależy od wielkości rogalików (rogaliki mają być rumiane).
Smacznego 



26 komentarzy:

  1. ale rumiane i muszą byc chrupiące :) a takie właśnie lubię ...pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z zewnątrz chrupiące, a w środku mięciutkie, puszyste. :)

      Usuń
  2. ja jestem cienka w zawijaniu, Twoje są śliczne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawinięty rogalik nawet byle jak, upieczony i rumiany wygląda pięknie. ;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje nic innego jak tylko upiec przy najbliższej okazji. ;)

      Usuń
  4. Anonimowy28/4/13 21:42

    Przepis fajny ale czy aby na pewno potrzebna aż cała kostka masła na 50 dag mąki? Czy nie dałoby się tego przepisu odchudzić? Ja na 70 dag mąki daję tylko 7 dag Kasi i piekę pyszną bułkę drożdżową z rodzynkami i żurawiną. Pozdrawiam wszystkich łasuchów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można, ale będą miały na pewno wtedy mniej maślany smak. :) Ponadto wolę użyć do ciasta drożdżowego dobrej jakości masło niż margarynę. ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Anonimowy23/6/13 18:38

    Własnie piekę Twoje rogaliki. tylko ze wkladam truskawki do srodka. zobaczymy jak wyjda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na relację! :) Z truskawkami również powinny być wyśmienite. Ja dziś z truskawkami piekłam ciasto kruche. Niebawem przepis wrzucę na blog. :)

      Usuń
  6. Ile rogalików wychodzi z tej porcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że nie liczyłam (zależy też jakiej wielkości będą to rogaliki). Porcja jest z 0,5 kg, u mnie były dwa pełne (z górką) talerze obiadowe. Dla 4 osób.

      Usuń
  7. Anonimowy21/8/13 16:09

    zapomniałaś w przygotowaniu o soli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za czujność! :) Już zaktualizowałam.

      Usuń
  8. Anonimowy22/8/13 17:21

    Polecam wszystkim, przed chwilą zrobiłam, są FANTASTYCZNE!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakują. :)

      Usuń
  9. Anonimowy3/9/13 19:10

    moim zdaniem należy dodać więcej cukru, ale ogólnie przepis super, rogaliki wyszły pyszne! :) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  10. jestem w trakcie przygotowywania jeszcze tylko rozwałkować ,zwinąć i upiec no i wtedy wyjdzie szydło z worka jaki ze mnie ciastkarz :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Na pewno wyjdą. :) Daj później znać jak wyszły. :)

      Usuń
  11. Pięknie tu u Ciebie! A i no rogaliki cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepyszne!!!pierwsze juz wyszly z piekarnika i zniknely...sprobuje zrobic zdjecia nastepnym...jak zdoze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci smakowały. :) I konieczne prześlij zdjęcie jak zrobisz następnym razem - opublikuję. :)

      Usuń
  13. ja właśnie czekam na ciasto-30minut przerwy na przygotowanie masy,mojej ulubionej-makowej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale zazdroszczę. :) Podziel się wrażeniami smakowymi po upieczeniu rogalików. I co ważniejsze jak przyrządziłaś nadzienie makowe. :) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. rogaliki przepyszne, ale cukru to trzeba więcej niż dwie łyżki, bo za mało słodkie :) może warto w przepisie dopisać? masa makowa kupiona, wzbogacona przeze mnie migdałami, rodzynkami. Moja mama robi sama amsę- uciera mak, dodaje zółtko, roztopione masło, mokre rodzynki , olejek migdałowy i orzechy i to własnie ta masa jest najlepsza !

      Usuń
    3. Stopień słodkości rogalika zależy przede wszystkim od użytego nadzienia, ale również od własnych preferencji smakowych (jedni wolą słodsze, inni mniej słodkie wypieki :)). Jak rogalik jest za mało słodki to zawsze można go później posypać cukrem pudrem albo polukrować. Bardzo dziękuję za komentarz. Niech również służy innym. :)

      Usuń