29.04.2013

Tort czekoladowy II

Biszkopt do tego tortu, po upieczeniu, należy rzucić z wysokości ok. 60 cm na blat kuchenny (tę metodę wykorzystałam również przy upieczeniu tortu kajmakowego i byłam bardzo zadowolona z efektów) :) Biszkopt kakaowy wyszedł bardzo puszysty (można go odwrócić do góry nogami, gdyby była górka). Biszkopt przełożyłam kremem budyniowo-maślanym z dodatkiem serka waniliowego. Taki tort musi być koniecznie dobrze nasączony najlepiej procentami, które dodają charakteru całości. Jak każdy tort (i większość ciast przekładanych kremem) i to ciasto należy przygotować wcześniej. Pracę można rozłożyć na dwa dni, pierwszego dnia upiec biszkopt, następnego przygotować krem i przełożyć nim ciasto a kolejnego dnia podawać i zajadać ze smakiem. :)

Tort czekoladowy
Temperatura pieczenia: 170oC | Czas pieczenia: ok. 40 min.

Print Friendly and PDF

Biszkopt kakaowy (źródło: Moje Wypieki)

  • 5 jajek 
  • 3/4 szkl. cukru 
  • 2/3 szkl. maki tortowej 
  • 1/3 szkl. kakao 
Krem
  • 3 szkl. mleka 
  • 5 czubatych łyżek mąki pszennej
  • 5 czubatych łyżek mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki drobnych wiórków kokosowych 
  • 7 łyżek cukru
  • 3-5 łyżek serka waniliowego, gęstego 
  • 1 małe masło roślinne (250 g) 
  • 1/2 kostki masła 
  • 4 łyżki kakao
  • 1 łyżka spirytusu
  • 3 łyżki kawy rozpuszczalnej, rozpuszczonej w niewielkiej ilości wody i cukru (ma powstać gęsty płyn)
Poncz
  • 3/4 szkl. zaparzonej mocnej i dobrej jakościowo herbaty, wystudzonej
  • 1-2 łyżki spirytusu
  • 3 łyżki rumu (lub innego trunku)
  • cukier do smaku
Przygotowanie

Biszkopt

  1. Mąkę i kakao wymieszać, przesiać. Białka ubić na sztywną pianę. Dodawać po trochu cukier a następnie po kolei żółtka. Do tej masy wsypywać suche składniki i delikatnie wymieszać łyżką, nie ubijać. Tortownicę o śr. 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia, samo dno, nie smarować boków. 
  2. Piec w temp. 170oC ok.o 40 min. Cisto po wyjęciu z piekarnika upuścić z wysokości ok. 60 cm na podłogę lub blat kuchenny. Wystudzony biszkopt przekroić na 3 części. 
Krem
  1. Ugotować z mleka, mąk, wiórków kokosowych i cukru budyń. Ostudzić masę. 
  2. Masło utrzeć na pulchną masę, dodawać po łyżce zimny budyń i rozpuszczone kakao z kawą, 1 łyżkę spirytusu oraz 5 łyżek serka waniliowego gęstego. Wszystkie składniki na poncz wymieszać w miseczce. Pierwszy blat biszkoptu nasączamy ponczem, wykładamy krem i tak robimy ze wszystkimi warstwami. Biszkopt na górze też nasączyć i cienko posmarować kremem. Tort wstawić do lodówki. Po kilku godzinach, jak masa trochę zgęstnieje zrobić polewę czekoladową. 
Gotowy tort powinien "poleżakować" w lodówce minimum 2 dni, wtedy nabiera głębokiego smaku.

Smacznego



37 komentarzy:

  1. cudowny! dawno nie widziałam tak pięknego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miły komentarz i cieszę się, że u mnie zmiany się podobają :))), przez jakiś błąd w połączeniu Twój komentarz się nie wyświetla, ale ja zdążyłam go przeczytać i jest w moim archiwum :). pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  2. ale genialnie ozdobiony! mmm.. cud, miód, malina!

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaale czekoladowo... A ja kocham wszystkie torty! :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. What a beautiful cake! The decoration looks just lovely.

    OdpowiedzUsuń
  5. Łał, wygląda niesamowicie, cudo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłem go i wyszedł trochę za ciężki, według mnie zamiast góry mąki w kremie wystarczą 2 budynie i będzie git. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co masz na myśli mówiąc ciężki, sam biszkopt jest bardzo lekki, krem również (może kakao masz "ciężkie").

      A czym jest budyń? :) To właśnie mieszanina mąk i innych aromatów tyle, że sztucznych...

      Usuń
  7. prze-pię-kny ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. cudnyyy ..... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tam w kremie pisze : 1/2 masła ... jakiego masła? w kostce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście kostki, już dopisuję w przepisie.

      Usuń
    2. Dzięki :)

      Usuń
    3. A można ten tort zjeść od razu, bez wstawiania go do lodówki na pare dni?
      Będzie się nadawał?

      Usuń
    4. Ale nie będzie tak smaczny....To ciasto jest nasączone i całość musi się przegryźć razem z kremem i ciastem.

      Usuń
  10. A gdyby się robiło ten krem i ... zamiast tego budyniu co jest w przepisie bym użyła takiego gotowego ze sklepu dr. oektera, to ile go dać do tej masy?
    Może być gotowy? Bo boje się, że jak zrobie ten z przepisu to zrobią się grudki i będzie nie dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie użyłam 3/4 l mleka, tyle potrzeba zatem budyniu (z 3/4 l mleka). Natomiast trudno mi powiedzieć czy uzyskana masa będzie odpowiednio gęsta do kremu. Trzeba wyczuć i w razie gdy budyń z proszku okaze się zbyt rzadki dodac 1 łyżkę mąki pszennej lub ziemniaczanej.

      Usuń
  11. Bez proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopty piecze się bez proszku do pieczenia. :)

      Usuń
    2. ale przecież bez proszku do pieczenia nie wyrośnie :)

      Usuń
    3. Wyrośnie :-D wszystko zależy od ubicia białek i ich delikatnego połączenia z pozostałymi składnikami!

      Usuń
  12. a to kakao rozpuścić w jednej szklance z kawą? , czy osobno dać kakao i osobno rozpuszczoną kawę.
    Bo jest napisane że rozpuszczona kawa i kakao (nierozpuszczone), a potem jest napisane, że rozpuszczone kakao z kawą....
    No to o co chodzi?

    OdpowiedzUsuń
  13. Mozna wmieszać kakao w masę rozpuszczonej kawy lub dodac od razu do kremu. Kakao łatwiej jest wmieszać w krem niż gdyby dodać granulki rozpuszczonej kawy do kremu.

    OdpowiedzUsuń
  14. mam pytanie można masło roślinne zastąpić zwykłym w kostce?
    cz lepiej dać oba rodzaje masła

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej. Zastanawiam się, czemu ma służyć wypuszczanie ciasta na podłogę z wysokości 60 cm. Wiele razy piekłam biszkopt i nigdy się nie spotkałam się z taką metodą postępowania.

    OdpowiedzUsuń
  16. za dwa dni urodziny więc dziś robię :) ale bez spirytusu bo braki mam na stanie ;) mam nadzieję, że będzie równie dobry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurczę... budyń kompletnie nie wyszedł, zrobiła się wielka klucha. Ale ratujemy torcik dodając budyń w proszku i resztę dodatków z przepisu...

      Usuń
  17. hej hej właśnie robię torcik i mam pytanko ile cukru do tego gęstego płynu z 3 łyżek kawy? to ma być dodatkowo poza tymi 7 łyżkami? pomocy!

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej hej pomocy! Robię torcik i mam pytanko ile cukru do tego gęstego płynu z kawy? Dodatkowo poza tymi 7 łyżkami trzeba dodać?

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam pytanie, czy naprawdę trzeba do kremu aż 1,5 kostki masła?

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten biszkopt pieczecie bez proszku do pieczenia???😱

    OdpowiedzUsuń
  21. Uważam że do dobrego tortu który je się od święta należy dać masło i nie liczyć mu kalorii bo to mija się z zasadą świętowania.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak robi pani polewe bo ta wyglada swietnie

    OdpowiedzUsuń
  23. Jsk robi pani połowę bo ta wyglada świetnie

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

Facebook

Obserwatorzy

Tutaj jestem

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
zBLOGowani.pl