11.03.2013

Babka snickers

Babka dla wielbicieli kajmaku i snikersów. :) Kajmak znajduje się zarówno w cieście jak i w polewie. :) Całość dodatkowo obsypałam orzeszkami solonymi i mleczną czekoladą (jak na snikers przystało ;)). Babkę piekłam z myślą o nadchodzących świętach wielkanocnych. Przepis znalazłam jakiś czas temu na forum Cin Cin (poniżej przepis z moimi modyfikacjami). Przepis dodaje do propozycji ciast na Wielkanoc. Ta babka może stać się ozdobą stołu wielkanocnego.


Babka snickers

Print Friendly and PDF PRZEPIS

Temperatura: 180oC | Czas pieczenia: 50-60 min.

Składniki
  • 125 g masła
  • 125 g cukru trzcinowego (może być zwykły)
  • 125 ml mleka
  • 250 g mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 łyżka rumu (opcjonalnie)
  • 400 g skondensowanego mleka gotowanego w puszcze 4 godziny lub gotowego (kajmaku)
  • solone orzeszki ziemne
  • polewa czekoladowa (kilka kostek gorzkiej lub mlecznej czekolady)

    Przygotowanie
    1. Jajka zmiksować z cukrem na puszystą masę.
    2. W drugiej misce zmiksować masło, dodawać powoli utarty kogel-mogel (z pkt. 1).
    3. Mąkę wymieszać z solą i proszkiem do pieczenia i porcjami (na zmianę z mlekiem) dodawać do ciasta, stale miksując.
    4. Na końcu dodać 3/4 puszki mleka skondensowanego (resztę zachować na polewę) oraz opcjonalnie rum. Całość zmiksować.
    5. Do natłuszczonej formy do babek przelać ciasto. Piec ok. 50-60 minut w 180 stopniach (sprawdzić patyczkiem).
    6. Upieczone i wystudzone ciasto wyjąć z formy. Resztę kajmaku podgrzać (w puszce) w garnku z wodą, ew. dodać odrobinę mleka jeśli masa jest zbyt gęsta. Półpłynną masą polać ciasto. Podobnie roztopić czekoladę (można wykorzystać w tym celu puszkę po kajmaku). Drobno posiekane orzeszki ziemne posypać bezpośrednio na polewę kajmakową. Całość zaś ozdobić polewą czekoladową tworząc "esy-floresy".

    Smacznego


    24 komentarze:

    1. ta babka to chyba została stworzona w sam raz dla mojego podniebienia ;) coś przepysznego :)

      OdpowiedzUsuń
    2. ooo taka babka byłaby dla mnie ideałem:)

      OdpowiedzUsuń
    3. O jejku, jak smakowicie wygląda... aż ślinka cieknie. :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Jak dla mnie oryginalny pomysł na zastąpienie tradycyjnej babki piaskowej na Wielkanocnych stołach:) Wygląda pysznie:)

      OdpowiedzUsuń
    5. Wygląda obłędnie!
      Pozdrawiam serdecznie! :-)

      OdpowiedzUsuń
    6. przepięknie się prezentuje, wygląda obłędnie i pysznie!

      OdpowiedzUsuń
    7. Dziękuję za tak miłe komentarze! :)

      OdpowiedzUsuń
    8. Ooo, Snickers, karmel i orzeszki, coś dla mnie *_* Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

      OdpowiedzUsuń
    9. jednym słowem: GENIALNA :)

      OdpowiedzUsuń
    10. Hi! I’m new follower of your blog and would like to invite you to join me at my weekly Clever Chicks Blog Hop:

      http://www.the-chicken-chick.com/2013/03/clever-chicks-blog-hop-25-polka-dot.html



      I hope you can make it!



      Cheers,

      Kathy Shea Mormino

      The Chicken Chick

      OdpowiedzUsuń
    11. O kurcze brzmi kusząco :) Uwielbiam takie smaki !

      OdpowiedzUsuń
    12. Wygląda pysznie ! ;)
      Uwielbiam kajmak.

      Ps. Bardzo apetyczna dekoracja ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja też uwielbiam kajmak. Zawsze podjadam masę, nie mogę się powstrzymać. :)

        Usuń
    13. Wspaniały przepis, że też nie wpadłam na taki extra pomysł:) Pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
    14. Ja dzisiaj robiłam i pyszna jest!

      OdpowiedzUsuń
    15. Czy babka jest wilgotna i bardzo słodka?

      OdpowiedzUsuń
    16. Witam. Czy babka należy do suchych czy bardziej wilgotnych ciast?
      Jest bardzo słodka?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jest słodka, ale dla mnie nie jest za słodka (ja lubię smak kajmaku, który jest z natury słodki). :) Ciasto nie jest za suche, ale to również w dużej mierze zależy od stopnia wypieczenia.

        Usuń
      2. Pyszna jest! Właśnie się nią zajadam :)

        Usuń

    Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

    Facebook

    Obserwatorzy

    Tutaj jestem

    Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
    zBLOGowani.pl