5.10.2013

Sernik kajmakowy

Sernik z dodatkiem masy kajmakowej chodził za mną od dawna. Bardzo często przeglądałam przepisy z użyciem kajmaku, oglądałam zdjęcia i nabierałam coraz większej ochoty na to ciasto. :)

Bazowałam na przepisie na sernik, który już jest na blogu (klik), dodałam masę kajmakową i oto powstał sernik kajmakowy. Na wierzch ciasta wyłożyłam kajmak, orzeszki ziemne i polewę czekoladową (całość a la snickers jak w babce snickers). Sernik należy upiec dzień wcześniej, dobrze wystudzić a następnie przechowywać w lodówce.


Sernik kajmakowy z polewą a la snickers
 

PRZEPIS
{tortownica: ∅26/28cm}


temperatura pieczenia sernika: 175ºC | czas pieczenia: 1h 30 min.

Ciasto
  • 1 1/4 szkl. mąki
  • 5 dkg masła
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 czubata łyżka śmietany
  • 1 całe jajko
  • 0,4 szkl. cukru pudru
  • 1 mały cukier waniliowy
  • aromat waniliowy
  • 2 łyżki masła orzechowego

Masa serowa
  • 1 kg twarogu sernikowego (użyłam sera Hej!)
  • 4 całe jajka
  • 2 budynie śmietankowe bez cukru
  • 2 cukry waniliowe
  • 0,5 szkl. oleju (w równej proporcji wymieszałam olej z orzechów włoskich i olej słonecznikowy)
  • 3/4 szkl. cukru pudru
  • 1,5 szkl. mleka
  • 380 g masy kajmakowej (Bakalland), 3/4 puszki (reszta na polewę)

Polewa
  • polewa kajmakowa: reszta kajmaku (1/4 puszki) 2 łyżki mleka, 1 łyżka masła
  • polewa czekoladowa:  ok 12 kostek czekolady, 2 łyżka mleka, 1 łyżka masła
  • orzeszki ziemne, solone i prażone

Przygotowanie
  1. Ciasto. Wszystkie składniki zagnieść. Rozwałkowanym ciastem wyłożyć formę. Zapiec ok. 15-20 min w temp. 190ºC. 
  2. Masa serowa. Wszystkie składniki dokładnie zmiksować. Otrzymaną masę serową wylać na podpieczony spód. Ciasto piec około 70-90 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 175ºC. Wierzch ma być ścięty. Jeśli góra zbyt szybko się rumieni, ciasto można przykryć folią aluminiową.  
  3. Polewa kajmakowa i czekoladowa. Kajmak, 2 łyżki mleka i 1 łyżkę masła podgrzać. Polać wystudzony sernik. Na wierzch wyłożyć pokruszone orzeszki ziemne. Podobnie można przygotować polewę czekoladową. Kilka kosteczek czekolady, 2 łyżki mleka i 1 łyżkę masła roztopić w kąpieli wodnej. Wymieszać i jeszcze ciepłą polewą zrobić esy-floresy.
  4. Wystudzony sernik przechowywać w lodówce. Przed pierwszym krojeniem najlepiej schłodzić w lodówce przez noc.
Smacznego
  

17 komentarzy:

  1. Ten sernik wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, ależ pyszności :) No i wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak niesamowicie ten sernik wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę, że taki sernik stałby się jednym z moich ulubionych - wypróbuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od jakiegoś czasu "chodzi" za mną sernik z dodatkiem kajmaku, a nawet mam jego puszkę w szafce, więc wystarczy dokupić twaróg i chyba wkrótce się za taki serniczek zabiorę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się do niego jakiś czas zabierałam. Teraz żałuję, że trwało to tak długo. :)

      Usuń
  6. sernik wygląda mega pysznie :) i na taki smakołyk nie trzeba by było mnie długo namawiac :) zjadłabym go natychmiast ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obłędny serniczek! Nie mogę oderwać od niego wzroku, pychota! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Mogę zapytać o wielkość blaszki? Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Mogę zapytać o wielkość blaszki? Dziekuje

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

Facebook

Obserwatorzy

Tutaj jestem

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
zBLOGowani.pl