15.09.2013

Tiramisu (bez jajek)

Wspaniały przepis na włoski deser tiramisu (wariantów tego deseru jest mnóstwo). Bardzo lubię ten przepis, ponieważ nie dodaję do niego surowych jajek - czasy kiedy lubiłam kogel mogel już dawno mam za sobą. Dla mnie deser jest idealny, ma wspaniałą konsystencję (nie można tylko przesadzić z ubijaniem śmietanki by nie powstało masło ;)), a o smaku nie wspomnę - każdy kawosz (i nie tylko) będzie w siódmym niebie. :-) 

deser banalnie prosty a efekt końcowy każdego mile zaskoczy. Deser prezentuje się elegancko i nie sprawia wrażenia, że jego przygotowanie zajęło niecałe 20 minut... ;-)
Z włoskiego tirami znaczy poderwij mnie. No to jak, dacie się poderwać? :)


Tiramisu (wariant bez jajek)

PRZEPIS
{blacha: 30 x 24 cm}
Składniki
  • 500 g ser mascarpone (Piątnica)
  • 260 g śmietanki 30%
  • 500 g podłużnych biszkoptów (Lajkonik)
  • 100 g cukru pudru
  • 1 filiżanka kawy espresso
  • 100 g likieru Amaretto
  • 6 łyżek kakao
Przygotowanie
  1. W salaterce ubić śmietankę 30%.
  2. Do serka mascarpone dodać cukier puder i wymieszać. Do masy stopniowo dodawać ubitą wcześniej śmietankę, całość wymieszać.
  3. Biszkopty nasączyć kawą z dodatkiem likieru. W blaszce wyłożonej papierem lub folią spożywczą ułożyć pierwszą warstwę biszkoptów, położyć warstwę kremu, posypać kakao, następnie kolejną warstwę biszkoptów i kremu. Deser posypać kakao, wstawić do lodówki na kilka godzin przed podaniem.
Smacznego






12 komentarzy:

  1. pisałam już na facebook BOSKIE!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to widzisz nawet nie wiedziałam, że to Ty. :)) Dzięki. Swoją drogą piękne zdjęcia rafy wstawiłaś na FB. :)

      Usuń
  2. ja się daję poderwać, pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  3. zdecydowanie wolę z jajkami, bo takie na kremówce robię tiramisu deserowe i niektórym nie smakuje, zbyt mdłe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra kawa, likier, kakao i nie jest mdłe. :) Z jajkami również jadłam, ale nie wydaje mi się, żeby to od nich zależała wyrazistość smaku. ;-)

      Usuń
  4. Wygląda przepysznie i jak równo "złożone". :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pysznie:) bardzo lubię ten deser:)

    OdpowiedzUsuń
  6. OOo muszę spróbować, nigdy nie robiłam tiramisu ze względu na surowe jajka, a twój przepis jest niezłą alternatywą, dla mnie idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pyszne ciacho , jedno z moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam i wyszło przepysznie ! Z ledwoscia się powstrzymuje by nie zjeść wszystkiego na raz! Polecam przepis sprawdzony i wyśmienity :-)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

Facebook

Obserwatorzy

Tutaj jestem

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
zBLOGowani.pl