13.04.2013

Calzone

Calzone czyli złożona pizza. :) Ta popularna włoska przekąska była dziś u mnie serwowana na obiad. :) Nadzienia calzone mogą być, podobne jak w przypadku pizzy, różne. Ja wybrałam jedną z najprostszych wersji. Dodałam do środka mozzarellę, szynkę, pomidorki suszone i starty ser. Efekt? Powiem tylko tyle, że to był bardzo smaczny obiad.. Ale takie obiadki to tylko w wolne soboty. ;)

Calzone
{4 porcje}


Temperatura piekarnika: 210oC | Czas pieczenia: ok. 20 min.


Ciasto {wg przepisu na calzone w książce "Wypieki" Anneka Manning}
    • spora szczypta cukru
    • 250 ml ciepłej wody
    • 7 g suszonych lub 25 g świeżych drożdży
    • 2 łyżki oliwy z oliwek
    • 350 g mąki pszennej
    • 1 1/2 łyżeczki soli
      Nadzienie
      • 200 g cienko pokrojonej mozzarelli
      • 200 g pokrojonej szynki
      • 1 pokrojony w plastry pomidor
      • świeża bazylia
      • kilka sztuk suszonych pomidorków z zalewy
      • 100 g startego sera gouda
      • przyprawy: bazylia, oregano, pieprz

      Przygotowanie
      1. Wszystkie składniki na ciasto umieścić w misce, wymieszać. Kulę z ciastem wyłożyć na obsypaną mąką stolnicę i wyrabiać przez ok. 10 min na gładkie, elastyczne ciasto. Wyrobione ciasto włożyć do wysmarowanej oliwą miski. Przykryć folią i odstawić do czasu podwojenia objętości (ok. 1h).
      2. Uderzyć pięścią w ciasto (by pozbyć się powietrza). Podzielić na 4 równe porcje. Każdą porcję ciasta rozwałkować na okrągły placek o średnicy 22 cm. Rozdzielić mozzarellę, szynkę, pomidorki i goudę na każdy placek (zostawić odstępy 1 cm od brzegu). Posypać przyprawami. Złożyć placki na pół a brzegi pozawijać. Wierzch każdego pieroga można posypać kminkiem i słodką papryką.
      3. Piec w temperaturze 210oC ok. 20 min. Podawać od razu z sałatką lub/i sosem pomidorowym.
      Smacznego


      Print Friendly and PDF

      7 komentarzy:

      1. ja i moja rodzinka też lubimy calzone, często je więc robię, a dobór nadzienia nie ma końca :-)pozdrawiam :-)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Ja robiłam pierwszy raz, ale na pewno przepis powtórzę. :)

          Usuń
      2. Wyglądają cudownie :) Za tydzień mam wolną sobotę, więc kto wie... :)

        OdpowiedzUsuń
      3. widzę ,że polecasz to i ja spróbuje :)rzeczywiście prezentują się bardzo smacznie :)

        OdpowiedzUsuń
      4. Wygląda bardzo smacznie, a to nadzienie z pomidorkami i mozzarellą super!
        Pozdrawiam,
        Olinka - Smakowy Raj

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Dziękuję, a ja już myślę jakim nadzieniem nadziać calzone następnym razem. ;)

          Usuń

      Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

      Facebook

      Obserwatorzy

      Tutaj jestem

      Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
      zBLOGowani.pl