25.03.2014

Murzynek

Prosty i znany przepis na ciasto czekoladowe, popularnie zwane murzynkiem. Jedyną innowacją przeze mnie wprowadzoną było użycie masła klarowanego zamiast margaryny (margarynę chyba najczęściej stosowało się do tego wypieku). Ciasto wyrosło jak szalone, dodatek proszku do pieczenia i ubita piana z białek zrobiło swoje.


Murzynek

PRZEPIS
{standardowa keksówka o długości 30 cm}

temperatura pieczenia: 180C | czas pieczenia: 55-60 min

Składniki
  • 250 g masła lub margaryny (użyłam masła klarowanego)
  • 3 czubate łyżki kakao
  • 0,5 szkl. mleka
  • 1 szkl. cukru trzcinowego lub zwykłego (jak ktoś lubi słodsze wypieki to 1,5 szkl.)
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 4 jaja (oddzielnie białka i żółtka)
  • 1,5 szkl. mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • dowolne owoce, jabłka, gruszki, wiśnie (opcj.)

Przygotowanie
  1. Masło, mleko, kakao i cukry zagotować na wolnym ogniu do rozpuszcznia i połączenia składników. Chwilę ostudzić.
  2. Ubić pianę z 4 białek.
  3. Do wystudzonej masy dodać 4 żółtka, przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Wymieszać na wolnych obrotach miksera. Na końcu dodać pianę z białek i delikatnie wmieszać w ciasto.
  4. Ciasto przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec 50 min. w temp 180 (piekłam 55 min).
Smacznego

18 komentarzy:

  1. Pięknie ci wyrósł. Ja ostatnio nie mam szczęścia do murzynków, więc następnym razem muszę wypróbować ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne ciasto:) smak dzieciństwa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry przepis,upieklam i smakuje wysmienicie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że już dzisiaj przepis się przydał oraz, że ciasto smakuje. :) Dziękuję za komentarz.

      Usuń
  4. Rozumiem że owoce dawałaś na wylane ciasto w formie i piekłas ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale można tez dodać do masy na samym końcu, lekko zamieszać i dopiero wylać do formy.

      Usuń
  5. Dzisiaj bede piekła :) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dzisiaj bede robić, wygląda przepyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie teraz dałam to pieca:))ciekawe czy wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. koniecznie w keksowce ????

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto super ja dodaje 4-5 łyżki dżemu z czarnej porzeczki może być i inny rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto super ja dodaje dżemu porzeczkowdgo rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  11. Można piec w piekarniku z termo obiegiem czy statycznym? ??

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy owoce mogą być mrożone ,to znaczy odmrożone?????

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie się piecze. Z dżemem z czrnej porzeczki (własnej roboty).

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

Facebook

Obserwatorzy

Tutaj jestem

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
zBLOGowani.pl