1.06.2013

Ciasto jogurtowe

Szybkie, bardzo proste i smaczne ciasto jogurtowe ma wielu zwolenników. Tutaj w wersji z budyniem, brzoskwiniami i płatkami migdałów. W sam raz na podwieczorek. Lubię to ciasto za to, że jest takie domowe, niewyszukane a jednak bardzo smaczne.:) Zaletą ciasta jest użycie oleju zamiast masła (można wykorzystać swój ulubiony zdrowszy olej). Smak ciasta wzbogaca ugotowany budyń (można ugotować samemu lub skorzystać z gotowego budyniu w proszku). A cząstki brzoskwiń i płatki migdałów to przysłowiowa "kropka nad i". Polecam na domowy, leniwy podwieczorek. :) Ciasto można upiec spokojnie dzień wcześniej (nic nie traci na smaku a nawet wg mnie zyskuje). :) Polecam bo naprawdę warto. Dla mnie z okazji Dnia Dziecka, a co tam. :)

Ciasto jogurtowe z masą budyniową i brzoskwiniami

PRZEPIS
{forma: 20 x 20 cm, źródło inspiracji: Pyza na drodze do smaku)}

Temperatura pieczenia: 180o Czas pieczenia: 50 min.

Składniki
  • 2 jajka
  • 0,5 szkl. cukru (można część cukru zastąpić cukrem waniliowym)
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego lub kilka kropel aromatu waniliowego
  • 1 3/4 szkl. mąki pszennej (tortowej)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 210 g jogurtu naturalnego (użyłam mały jogurt activii)
  • 0,5 szkl. oleju (dałam olej ryżowy)
Dodatkowo
  • Masa budyniowa: gotowy budyń waniliowy/śmietankowy przyrządzony z 0,5 l mleka lub własny
  • Owoce: 4-5 połówek brzoskwiń z puszki lub świeże (pasują też truskawki, maliny, gruszki, borówki)
  • Glazura: 2 łyżki konfitury/dżemu brzoskwiniowego lub morelowego
Przygotowanie
  1. Ugotować budyń wg przepisu na opakowaniu. Ostudzić.
  2. Połówki brzoskwiń odsączyć i pokroić na mniejsze cząsteczki.
  3. Przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia i szczyptę soli. Odstawić.
  4. Jajka ubić z cukrem i ekstraktem waniliowym na puszystą masę (ok. 10 minut). Zmniejszyć obroty miksera i dodawać stopniowo olej oraz jogurt. Dalej ubijać masę, ale już na najmniejszych obrotach i powoli dodawać mieszankę mąk i proszku do pieczenia (tylko do połączenia składników, nie mieszać za długo).
  5. Ciasto przelac do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Budyń najlepiej nałozyc do rękawa cukierniczego (ja nakładałam łyżką robiąc uprzednio w cieście "rowki") i wyłożyć na ciasto tworząc kratkę. Na powstałych kwadratach ciasta powtykać owoce. całośc posypac obficie płatkami migdałów.
  6. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180oC i piec przez ok. 50-55 min. Sprawdzić patyczkiem.
  7. Jeszcze ciepłe ciasto polać podgrzana konfiturą z 1 łyżka wody. Przechowywać w temperaturze pokojowej.

    Smacznego 
    Print Friendly and PDF
     

    29 komentarzy:

    1. Takie sielskie ciasta na leniwe popołudnie mają u mnie wysokie miejsce, bardzo lubię z serem, ale to Twoje z budyniem też sie apetycznie prezentuje :))

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuję. :) Ja z kolei wariacji z serem nie jadłam. :)

        Usuń
    2. szybkie, bez zbędnej pracy i pyszne - to mi się podoba :) świetny pomysł z tym budyniem na wierzchu, pyszne odróżnienie od tego typu ciast :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Uwielbiam takie ciacha, przepis zapisuję:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tak, warto zapisać i upiec przy najbliższej okazji. :)

        Usuń
    4. A ja zrobiłam je z truskawkami, i nie wiem czemu chyba wyszedł mi zakalec. Od dawien dawna nie miałam takiej wpadki.
      Ale w smaku dobre. Może z truskawkami to nie jest zbyt dobry pomysł i lepsze będą te brzoskwinie.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. :( Mi to ciasto nie sprawiło żadnych problemów. Może była inna foremka (u mnie 20x20) i trzeba było dostosować czas pieczenia? Jajka z cukrem należy naprawdę długo ubijać (dobre 10 min). Najlepiej jak składniki do ciasta ucieranego mają temperaturę pokojową. Bo wybór truskawek nie powinien tutaj być przyczyną zakalca.

        Usuń
      2. Mi tez nie wyszło , też robiłam z truskawkami, w ogole nie wyrosło , jeszcze takiego przypadku nie miałam , juz robiłam podobne i bylo w porzadku , wiec nei wiem .

        Usuń
      3. Bardzo mi przykro. :( Trudno powiedzieć co mogło być przyczyną. Może czas pieczenia trzeba było nieco wydłużyć, albo budyń był za rzadki lub truskawki dały za dużo soku...

        Usuń
    5. Zrobiłam! Teraz ciasto wędruje na festyn :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Zrobiłem wyszło smaczne piąteczka za pomysł , polecam wam przetestować przepis z tej stronki http://kpodkuchni.blogspot.gr/2012/06/kruche-ciasto-z-owocami-pianka.html ciasto jest nieziemskie jako owoce dałem brzoskwinie palce lizać

      OdpowiedzUsuń
    7. Zrobiłem i też zakalec ale w sumie zjadliwy i dobry :)

      OdpowiedzUsuń
    8. w gwoli ścisłości pkt. 4 najpierw ubijamy jaja na puszystą masę a następnie powoli wsypujemy cukier- nie mieszamy tych składników od początku razem, wtedy ciasto musi się udać ;)

      OdpowiedzUsuń
    9. Miałam blaszke 20x30 i niziutki wyszedł, ale w smaku super. Co zrobic, aby po wyrośnięciu ciasta, szybko nie opadało? Wyjąć z piekarnika po upieczeniu, czy tez trzymać do całkowietgo wystudzenia?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. No tak, ja piekłam w dużo mniejszej blaszce 20x20. ;)
        Ciasto odrobinkę może opaść a to z powodu budyniu (w trakcie pieczenia nieco spulchnie i później faktycznie po wyjęciu z piekarnika wydaje się, że ciasto opadło). Ja wyjęłam od razu z piekarnika, ale można spróbować wystudzić je w piekarniku.

        Usuń
    10. A gdybym chciała upiec je w tortownicy? czy proporcje składników mogą być te same jak w podanym przepisie?

      OdpowiedzUsuń
    11. To zależy to od średnicy tortownicy. Żeby zachować proporcje to należałoby upiec w tortownicy o śr. ~22-23 cm.
      Moje ciasto nie było wysokie (kroiłam kwadraty). Zastosowanie odpowiednio większej lub mniejszej średnicy spowoduje, że ciasto będzie odpowiednio wyższe lub niższe (co przekłada się również na długość pieczenia). Powodzenia! :)

      OdpowiedzUsuń
    12. Dziękuję za udostępnienie przepisu :)
      Z braku składników lekko zmodyfikowałam:
      zamiast mąki tortowej dałam razową żytnią i nie miałam owoców i konfitury, więc dałam budyniu z 0,5 mleka po całej powierzchni, do tego soda oczyszczona zamiast proszku.
      reszta wg ścisłych wskazań autorki i wyszło REWELACYJNE! :) MNIAM, własnie zajadamy
      Wielkie dzięki!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. I wyszło super zdrowe ciacho. :) Super! :) Dziękuję za komentarz i życzę smacznego.

        Usuń
    13. Mi też wyszedł lekki zakalec :/ Ale mimo wszystko bardzo smaczne :) Pozdrawiam, Luiza.

      OdpowiedzUsuń
    14. szybko,sprawnie ,pysznie!!!!!żadnych zakalców,.

      OdpowiedzUsuń
    15. Tym razem z budyniem czekoladowym,śmietankowego zabrakło ,za 30 min skosztuję,PYCHOTKA!!!!

      OdpowiedzUsuń
    16. Robiłam z wiśniami i wyszło bardzo smaczne :)

      OdpowiedzUsuń
    17. Mnie ciasto nie wyrosło, nie wiem dlaczego?

      OdpowiedzUsuń
    18. pyszne ciacho, płatki migdałów zarumieniłam z cukrem i masłem, wyszła chrupiaca skorupka, pycha, dziękuję za przepis

      OdpowiedzUsuń
    19. Ciasto moze i spoko ale przepis niekompletny. Np na.jaka.blache.jest przepis?hm?

      OdpowiedzUsuń

    Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

    Facebook

    Obserwatorzy

    Tutaj jestem

    Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
    zBLOGowani.pl