4.04.2014

Batoniki czekoladowe

Bardzo smaczna, bezglutenowa i co ważne zdrowa przekąska do pracy lub szkoły.  Przepis jest prościutki, zaczerpnęłam go z książki o której wspominałam w ostatnim poście "Kuchnia bez pszenicy". Z uwagi na to, że nie posiadałam wszystkich składników w kuchni to zastosowałam parę zamienników (szczegóły w przepisie). Wśród wielu przepisów bezglutenowych na łakocie skusił mnie sam Autor, który we wstępie do tego przepisu napisał, że przygotowuje je raz w tygodniu, żeby mieć je zawsze pod ręką... już wiem dlaczego. Polecam!


Batoniki czekoladowe

PRZEPIS
{blacha: 22,5 x 22,5 cm, 12 porcji, "Kuchnia bez pszenicy"(William Davis)}

Temperatura pieczenia:
95oC   |
Czas pieczenia:
50 min.

Składniki
  • 5 łyżek wiórków kokosowych
  • 5 łyżek pestek słonecznika
  • 4 łyżki pestek dyni
  • 4 daktyle (użyłam garść papai kandyzowanej)
  • 1 szkl. mąki migdałowej (starte migdały)
  • 0,5 szkl. mąki kokosowej (użyłam zmielone wiórki kokosowe na pył)
  • 0,5 szkl. pokruszonej gorzkiej czekolady
  • 4 łyżki grubo posiekanych orzechów włoskich
  • 2 łyżki serwatki w proszku (pominęłam)
  • 2 łyżki kakao
  • 0,5 szkl. cukru lub jego zamiennik w postaci ksylitolu lub stewii (użyłam cukier trzcinowy z syropem z agawy, w proporcji pół na pół)
  • 0,5 szkl. mleka kokosowego z puszki (użyłam mleka krowiego)
  • 1/4 szkl. masła migdałowego o temp. pokojowej (użyłam masła orzechowego)
Przygotowanie
W malakserze zmielić wiórki kokosowe, pestki słonecznika i dyni oraz daktyle na masę o konsystencji grubo zmielonej kawy.
Dodać mąkę migdałową, mąkę kokosową, czekoladę, orzechy, serwatkę, kakao i słodzik.
Dodać mleko kokosowe oraz masło migdałowe i całość wymieszać.
Wyłożyć masę na blaszce o wym. 22,5x22,5 cm wyłożonej papierem pergaminowym. Przyklepać i piec w temp. 95oC przez ok. 50 min, do czasu gdy masa stanie się twarda w dotyku (ja piekłam 120 min.). Lekko wystudzone ciasto pokroić.

 Smacznego 






1 komentarz:

Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

Facebook

Obserwatorzy

Tutaj jestem

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
zBLOGowani.pl