30.04.2014

Ciasto kawowe

Delikatne ciasto biszkoptowe przełożone kremem budyniowym o smaku kawy i wanilii. Proste ciasto, idealne do popołudniowej kawy. Przepis polecam nie tylko kawoszom, może ktoś skorzysta i upiecze na majówkę? Przepis znaleziony na forum cin cin.


Ciasto kawowe (Kawowiec)
Temperatura pieczenia:
180oC   |
Czas pieczenia:
30-40 min. |
Blacha:
20 x 30 cm.

Ciasto
  • 6 jajek
  • 1 i 1/3 szkl. cukru
  • 4 łyżki wody
  • 2 niepełne szkl. mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kawy mielonej
Krem
  • 1/2 litra mleka
  • 2 łyżki mąki
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 cukier waniliowy
  • 4 łyżki cukru
  • kostka masła
  • 3-4 łyżki kawy rozpuszczalnej
Przygotowanie
Ciasto. Białka ubić, miksując dodać cukier, żółtka i wodę. Na koniec dodać mąkę, proszek i kawę i już tylko delikatnie wymieszać. Piec w temp 180 stopni ok 30-40 min

Krem. Ugotować budyń z mleka, cukru i mąk (1 szkl. mleka zagotować a w drugiej rozrobić mąkę i cukier). Utrzeć masło i dodawać po łyżce budyń, odłożyć trochę na wierzch, dodać kawę. Przełożyć biszkopt masą kawową, wierzch posmarować masą bez kawy.

Złożenie ciasta.Na pierwszy blat wyłożyć krem, a następnie przykryć go kolejnym blatem ciasta i tak postępować do końca.

Smacznego
 


Polecam również w "kawowym" klimacie:


9 komentarzy:

  1. Ciasto zdecydowanie dla mnie, uwielbiam wszystko, co kawowe: ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne, zapraszam na moje CIasto Cappuccino, pozdrawiam

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie, co prawda dopiero się piecze, ale już mam przeczucie że będzie smakowało nie tylko mi. Ja podobnie jak pani wyżej: uwielbiam wszystko co kawowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Upiekłam, ogólnie pyszne, wszystkim smakuje :) Ale jednak coś mnie zastanawia: biszkopt powinien być trochę bardziej puszysty, jak to biszkopt, a w kremie nie powinno być chyba ziarenek kawy. Stąd moje pytanie: do ciasta dajemy kawy zaparzone (płyn) czy sypkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa rozpuszczalną można w odrobinie wody rozpuścić.

      Usuń
  4. czy robimy 2 razy budyń? w pierwszej część jest jeden budyń podzielony na kawowy i bez kawy, przekładamy nim ciasto ... i dalsza cz esc przepisu gotujemy budyń

    OdpowiedzUsuń
  5. czy robimy 2 razy budyń? w pierwszej część jest jeden budyń podzielony na kawowy i bez kawy, przekładamy nim ciasto ... i dalsza cz esc przepisu gotujemy budyń

    OdpowiedzUsuń
  6. no właśnie -dlaczego jest napisane że gotujemy budyń drugi raz? chyba to pomyłka

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto wyszło świetne, może odrobinę za słodkie. Do czarnej zwykłej kawy bez cukru jest idealne :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

Facebook

Obserwatorzy

Tutaj jestem

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
zBLOGowani.pl