6.11.2012

Rogaliki wodne

Kruche drożdżowe rogaliki z marmoladą. Bardzo smaczne. Obsypane cukrem pudrem lub lukrem wg uznania. Najlepsze w dniu pieczenia. Przepis pochodzi z rodzinnego zeszytu.


Rogaliki wodne  

PRZEPIS

Temperatura pieczenia: 190-200°C
Czas pieczenia: ok. 15 min.(do zarumienienia rogalików)

Składniki 
  • 50 dag mąki pszennej
  • 25 dag masła/margaryny
  • 50 g świeżych drożdży
  • 2 jajka 
  • 2 łyżki śmietany
  • cukier waniliowy, małe opakowanie  
  • nadzienie: powidła śliwkowe, połówki jabłka (lub mus jabłkowy) 
  • do posypania: cukier puder lub lukier (w wersji light bez posypki :))
Przygotowanie

Mąkę posiekać z margaryną, dodać jaja, drożdże, śmietanę i cukier waniliowy. Wyrobić ciasto, zawinąć w płócienną szmatkę i włożyć do dużego garnka z wodą (ja wrzuciłam bez szmatki i też wyszło :)). Gdy wypłynie, rozwałkować ciasto na kształt okręgu, wykroić trójkąty, nałożyć nadzienie i zwinąć w rogaliki. Piec ok 15 min. w temperaturze 190-200°C.

Smacznego

all photos made by brzooch
Rogate wypieki

1 komentarz:

  1. Spotkałam się już z takim przepisem, ale nie miałam odwagi zrobić. Twoje ciasteczka wyglądają przecudnie, więc pewnie skusze się i wypróbuję przepis. Ja upiekłam takie http://apetytnaogrod.blog.onet.pl/2013/09/11/rogaliki-z-konfitura-morelowa/. Pozdrawiam, Iza

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

Facebook

Obserwatorzy

Tutaj jestem

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
zBLOGowani.pl