1.05.2013

Penne wegetariańskie

Dodatek mleczka kokosowego i masła orzechowego nadaje bardzo ciekawy, oryginalny smak. Warto od czasu do czasu spróbować czegoś innego, odkrywać nowe smaki i połączenia. Ja to danie zrobiłam w wersji wegetariańskiej, ale można również dodać kawałki kurczaka lub paseczki wołowiny (na pewno będą świetnie pasowały).

P.S Danie na zdjęciu może nie prezentuje się zbyt efektownie, ale było naprawdę smaczne. :)

Makaron w sosie kokosowym 

PRZEPIS
(źródło: "Makaron. Dania tradycyjne i nowe przepisy")


Print Friendly and PDFSkładniki (na 3 porcje)
  • 275 g ulubionego makaronu (u mnie penne tricolor)
  • 3 łyżki oleju arachidowego (użyłam oleju z orzechów włoskich)
  • 2 posiekane ząbki czosnku
  • 2 pokrojone szalotki (użyłam jedną średnią cebulę)
  • 226 g fasolki szparagowej (dałam mrożoną)
  • 100 g pomidorków cherry, pokrojonych na pół (ok. 6-7)
  • 1 łyżeczka wiórków chili
  • 4 łyżki masła orzechowego z kawałkami orzechów (typ crunchy)
  • 150 ml mleczka kokosowego
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego (następnym razem dałabym mniej, ok. 0,5 łyżki)
Przygotowanie
  1. Makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu.
  2. W woku lub na patelni rozgrzać olej, dodać czosnek oraz dymkę. Smażyć ok. 1 min.
  3. Makaron odcedzić i dodać razem z fasolką do woka. Smażyć ok. 5 minut. Dodać pomidorki, wymieszać.
  4. W miseczce wymieszać wiórki chili z masłem orzechowym, mleczkiem kokosowym i koncentratem pomidorowym. Otrzymaną mieszaninę dodać do makaronu i całośc dobrze wymieszać. Dobrze zagrzać i przełożyć na talerz. Od razu podawać.
Notatki: to jest wersja wegetariańska; można dodać na trzecim etapie mięso z kurczaka lub wołowinę.

Smacznego 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

Facebook

Obserwatorzy

Tutaj jestem

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
zBLOGowani.pl