1.01.2014

Cycki murzynki

Znane i lubiane ciasto o zabawnej nazwie. :) Recepturę znam już od kilku lat i kiedyś to ciasto gościło u nas w domu prawie co weekend (tak nam posmakowało). :) Jest to bardzo proste w przygotowaniu ciasto bez mąki. Smaczny spód makowo-kokosowo-bezowy, do tego krem budyniowy (można wykorzystać krem karpatkowy, gotowy budyń waniliowy/śmietankowy lub własny), biszkopty i polewa czekoladowa. Smaczny kwartet, polecam! 




Cycki murzynki
 

PRZEPIS
{blacha: 25x30 cm}

Temperatura pieczenia:
180°C | Czas pieczenia: ok. 30-35 min.

Ciasto makowo-kokosowo-bezowe
  • 6 białek (dałam 5)
  • 1 szkl. cukru (użyłam 3/4 szkl.)
  • 1 szkl. wiórek kokosowych (dałam niepełną)
  • 1 szkl. suchego maku (dałam niepełną)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia.

Krem
  • 1 op. budyniu śmietankowego (można wykorzystać również krem karpatkowy)
  • 2 szkl. mleka (do przygotowania budyniu)
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej (dodać do proszku budyniowego)
  • 0,5 szkl. cukru
  • 200 g masła
  • 1 puszka ananasów

Dodatkowo
  • biszkopty (ok 30 szt. małych biszkoptów)

Polewa czekoladowa
  • 2 łyżki kakao
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki wrzącej wody
  • ok. 1 łyżki margaryny
  • 2-3 łyżki czubate śmietany 18%
  • kilka kostek czekolady (opcjonalnie

    Przygotowanie
    1. Ciasto. Białka ubić na sztywną pianę, dodawać cukier, mak, wiórki kokosowe i proszek do pieczenia. Ciasto piec ok. 30-35 min. w temp. 180°C.
    2. Krem. Ugotować budyń wg przepisu na opakowaniu z 0,5 szkl. cukru. Plasterki ananasów pokroić w drobną kostkę. Masło utrzeć z cukrem, dodać ostudzony budyń, zmiksować na gładką masę. Dodać pokrojone ananasy, wymieszać. Gotową masę wyłożyć na ostudzone ciasto makowe. Na kremie ułożyć biszkopty.
    3. Polewa czekoladowa. W rondelku wymieszać kakao, cukier puder i wodę. Postawić na ogniu i chwile podgrzać. Zdjąć z ognia, dodać łyżkę margaryny i śmietanę. Energicznie mieszać do uzyskania jednolitej polewy. Jeszcze ciepłą polewą polać przygotowane ciasto. Ciasto wstawić na noc do lodówki.
      Smacznego
       

      14 komentarzy:

      1. To ciasto ma bardzo śmieszną nazwę :)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Fakt, nazwa zabawna. ;) Tez mnie rozbawiła gdy ją po raz pierwszy usłyszałam.

          Usuń
      2. ciasto również znam od paru ładnych kilku lat , ciasto przyciąga uwagę wyglądem jak i smakiem ...sama rozkosz dla podniebienia :)

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Oj tak, stosunkowo proste ciasto a smak bardzo ciekawy. :) Na pewno warte upieczenia i to nie jeden raz!

          Usuń
      3. Mmm, pysznie wygląda, bajecznie kremowe :)

        OdpowiedzUsuń
      4. To ciasto jest pyszne:) Moja mama kiedyś je piekła:) I ta nazwa:) Pozdrawiam!

        OdpowiedzUsuń
      5. Ciasto piekłam kilka razy, zawsze się udaje i jest pyszne.

        OdpowiedzUsuń
      6. czy budyn trzeba wystudzic?

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Można wykładać ciepły. Nie będzie gorący bo samo ucieranie z masłem nieco już go wystudzi.

          Usuń
      7. Wygląda perfekcyjnie !
        Ten krem w środku jest zachwycający ;)

        OdpowiedzUsuń
      8. biszkopty namaczane w alkoholu, ja tak robię i jest mega smaczny ( dla dorosłych)

        OdpowiedzUsuń

      Podziel się swoimi uwagami na temat przepisu

      Facebook

      Obserwatorzy

      Tutaj jestem

      Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Top blogi Odszukaj.com - przepisy kulinarne przepisy kulinarne Przepisy Na - katalog Kulinarny
      zBLOGowani.pl